Tälle sivulle on kerätty useimmin kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia. Mikäli et löydä vastausta tai tarvitset lisätietoa, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse: asiakaspalvelu@puhti.fi

Laboratoriokokeet eivät vaadi lääkärin lähetettä. Mikäli kuitenkin epäilet sairautta, ota aina yhteyttä lääkäriin. Testitulosten valmistuttua vinkkaamme myös mikäli tuloksesta olisi hyvä  olisi hyvä jutella tarkemmin lääkärin kanssa.

Testipaketteihin on valittu kattavat ja olennaiset testit eri kohderyhmille. Puhti-terveystarkastus antaa kattavan kuvan miten elimistösi voi. Tuotteet-valikosta löydät lisätietoja kaikista testeistämme.

 

Teemme testauksessa yhteistyötä Synlabin kanssa, joka on Euroopan johtava yritys laboratorioalalla. Testien ottaminen tapahtuu Synlabin toimipisteissä eri puolilla Suomea ja verikokeiden analysointi heidän laboratorioissaan. Laboratoriot on sertifioitu ja akkreditoitu kansainvälisten ja EU:n laatustandardien mukaisesti.

Testauksen voi tehdä 26 paikkakunnalla Suomessa. Osta ensin valitsemasi testi verkkokaupastamme, tämän jälkeen siirryt ajanvaraukseen haluamaasi Synlabin toimipisteeseen. Ne sijaitsevat keskeisillä paikoilla kaupunkien keskustoissa. Paikkakunnat ja tarkemman sijainnin voit tarkistaa täältä.

Kaikki pakettimme sisältävät testejä jotka vaativat paastoamisen ennen näytteenottoa. Jos tilasit yksittäisen testin, paastoaminen mainitaan tuotesivulla jos siihen on tarvetta. Lue tarkemmat ohjeet täältä

Tuloksia pääset katsomaan Oma Puhti -sivultasi palvelussamme. Havainnollistamme selkeästi, mitkä arvot ovat viitearvojen mukaisia ja mitä kukin arvo yleisesti tarkoittaa. Tulokset on mahdollista tulostaa ja ladata pdf-muodossa.

Palvelumme ei sisällä henkilökohtaista lääkärin tekemää tulkintaa tai diagnoosia tuloksistasi. Mikäli epäilet sairautta, olethan aina yhteydessä suoraan lääkäriin.

 

Verikokeen voi ottaa 26 paikkakunnalla Suomessa. Ajan saat yleensä vaikka jo seuraavaksi päiväksi ja kokeen ottaminen kestää vain muutaman minuutin. Tuloksia pääset katsomaan omalta Puhti-sivultasi palvelussamme, yleensä jo testiä seuraavana päivänä. Osassa testeistä tulosten valmistuminen voi kestää muutamia päiviä.

Palvelumme ei sisällä henkilökohtaista lääkärin tekemään tulkintaa tai diagnoosia tuloksistasi.

Tulossivulla havainnollistamme selkeästi, mitkä arvot ovat viitearvojen mukaisia ja mitä kukin arvo yleisesti tarkoittaa. Vinkkaamme myös, mikäli tuloksesta olisi hyvä jutella tarkemmin lääkärin kanssa. Otathan aina yhteyttä lääkäriin mikäli epäilet sairautta.

Palvelumme sopii sinulle jos olet kiinnostunut oman terveyden seurannasta ja ylläpidosta laboratoriotestin avulla. Puhti-terveystarkastus antaa kattavan kuvan miten elimistösi voi. Olemme koonneet eri kohderyhmille sopivia testipaketteja Tuotteet-sivustolle.
HUOM! Mikäli epäilet sairautta olethan aina yhteydessä suoraan lääkäriin.

Tietosuoja ja -turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Kaikki tietojen käsittely tehdään Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Tietojärjestelmäluokitus B -ohjeistuksen mukaisesti. Tiedot pysyvät Suomessa korkean turvaluokituksen palvelinsalissa, joka on mitoitettu terveyspalveluita varten. Tietoja pääsevät käsittelemään vain ne laboratoriotestauksesta huolehtivat henkilöt, jotka ovat välttämättömiä palvelun tuottamiseksi ja jotka ovat antaneet kirjallisen salassapitositoumuksen.

Puhti, viralliselta nimeltään Puhti Lab Oy, on suomalainen yritys, joka haluaa tarjota parasta palvelua hyvinvoinnin mittaamiseen ja kehittämiseen. Puhdin lääketieteellisenä johtajana toimii lääkäri Vilho Ahola. Perustajien ajatuksena on edistää suomalaisten hyvinvointia ja tuoda saataville helppo tapa seurata omaa terveyttä. Voit lukea meistä lisää täältä

Testeistä ei saa Kela-korvausta. Testeihin ei tarvita lääkärikäyntiä tai lähetettä.

Miten kirjautuminen toimii?

Jotta kirjautuminen olisi turvallista, käytämme vahvempaa tunnistautumista kuin normaali tunnus/salasana. Joka kerta kun haluat katsoa tuloksiasi, lähetämme sinulle puhelimeesi uuden kertakäyttöisen salasanan. Salasana on voimassa vain 5 minuuttia. Kirjautuessasi syötät siis puhelinnumerosi jonka tulee olla sama kuin jonka annoit tilatessasi testit. Saat salasanan tekstiviestillä ja syötät sen pyydettäessä.

Syötin puhelinnumeron, mutta en saanut salasanaa?

  • Varmista, että syötit puhelinnumeron oikein.
  • Varmista, että puhelimesi on yhteydessä verkkoon.
  • Yritä pyytää salasanaa järjestelmästä syöttämällä puhelinnumero uudelleen.
  • Kirjaudu sisään verkkokauppatunnuksillasi osoitteessa www.puhti.fi/oma-tili/. Nämä tunnukset on lähetetty sinulle ostoksen jälkeen. Kun olet kirjautunut sisään, tarkista että oston yhteydessä antamasi puhelinnumero on oikein. Tarvittaessa muuta se, tallenna muutokset ja yritä uudelleen.

Tulokset eivät vielä välity Omakanta-palveluun. Tämä mahdollisuus voi tulla valittavaksi jatkossa, informoimme siitä erikseen.
Tuloksia pääset tarkastelemaan omalta Puhti-sivultasi ja voit tulostaa tai ladata tulokset helposti pdf-muodossa.

Jos joudut vaihtamaan varaamasi ajan näytteenottoon, teethän sen vähintään 24 tuntia ennen varattua aikaa soittamalla Synlabin numeroon 010 326 3260.

Kyllä, hintamme ovat kokonaishintoja, ei ylimääräisiä näytteenotto- tai toimistomaksuja. Toimimme myös hinnoittelun osalta selkeästi ja avoimesti.

Load More