Siirry pääsisältöön
testosteroni

Toimitusehdot

Puhti Lab Oy:n toimitusehdot

Voimassa 4.12.2023 alkaen

Soveltamisala

Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin sopimuksiin, joilla Puhti Lab Oy (jäljempänä “palveluntarjoaja“) tarjoaa tuotteita ja palveluita kuluttajille ja/tai yrityksille (“asiakas“). Palvelut kattavat muun ohessa laboratorio- ja muut tutkimukset, hammastarkastukset, valmennukset sekä laskutuksen. Siltä osin kuin asiakas on kuluttaja, nämä ehdot eivät rajoita niitä kuluttajalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvia oikeuksia, joista ei voida toisin sopia.

Sopimuksen syntyminen ja sisältö

Ellei kirjallisesti toisin sovita, sopimus syntyy, kun asiakas tekee tilauksen palveluntarjoajan verkkokaupasta tai yritysasiakkaan tapauksessa, kun palveluntarjoaja hyväksyy yritysasiakkaan sähköpostitse tekemän tilauksen.

Tilaaminen ja palvelut

Palvelut ja tuotteet tilataan palveluntarjoajan verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö. Verkkokaupasta tilatessa asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilaus on voimassa yhden vuoden tilauspäivästä, jona aikana laboratoriotestin ottaminen on mahdollista. Tarjouskampanjoissa tilauksen voimassaoloaika voi kuitenkin olla lyhyempi, tällöin voimassaoloaika ilmoitetaan kampanjan yhteydessä. Palveluntarjoaja ei palauta käyttämättä jääneestä palvelusta maksettua summaa.

Palvelu on tarjolla suomen kielellä. Tilaus vaatii suomalaisen henkilötunnuksen. Oma Puhti -tulosraportille kirjautuminen tapahtuu suomalaisilla pankkitunnuksilla.

Tulosraportilla on yleiset kuvaukset eri testeistä ja asiakkaan tuloksen vertailu viitearvoihin. Mikäli arvot ovat viitearvojen ulkopuolella tai mikäli asiakas epäilee sairautta, asiakkaan tulee ottaa itse yhteyttä lääkäriin. Palveluntarjoaja ei tarjoa neuvontaa tai lääkärin hoitoa tutkimustulosten perusteella. Asiakas voi halutessaan erikseen ostaa Mehiläisen terveydenhoidon ammattihenkilön neuvonnan testituloksiin liittyen OmaMehiläinen-palvelusta. Mehiläisen tuottamiin neuvontapalveluihin sovelletaan Mehiläisen kulloinkin voimassa olevaa hinnastoa ja ehtoja.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti; asiakastietojen käsittelystä on kerrottu palveluntarjoajan tietosuojaselosteessa, joka löytyy Puhdin internetsivuilta.

Tilaus- ja maksuvahvistus sekä laboratoriopalvelun tuottaja

Onnistuneen tilauksen ja sen maksun suorittamisen jälkeen jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Tilaus on voimassa yhden (1) vuoden tilauspäivästä, jona aikana laboratoriotestin ottaminen tai muun palvelun käyttäminen on mahdollista, ellei palvelukohtaisesti ole ilmoitettu muuta tästä poikkeavaa aikaa. Hammastarkastusten osalta voimassaolo on kolme (3) kuukautta tilauspäivästä. Näytteen ottaminen ja analysointi tapahtuu Mehiläisen toimesta, joka vastaa laboratoriopalvelun tuottamisesta ja tulosten oikeellisuudesta.

Toimitustavat ja toimitusaika

Näytteen voi ottaa Mehiläisen toimipisteissä useilla eri paikkakunnilla Suomessa. Mehiläisen toimipisteiden yhteystiedot on mainittu toimipisteet-sivulla. Näytteenotossa voi käydä useimmissa Mehiläisen toimipisteissä ajanvarauksella laboratorioiden aukioloaikoina. Asiakkaan tulee varmistaa aukioloajat erikseen Mehiläisen internetsivuilta tai ajanvarauksesta.

Mikäli asiakas haluaa vaihtaa jo varattua näytteenottoaikaa, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä suoraan Mehiläisen asiakaspalveluun viimeistään ajanvarausta edeltävänä päivänä. Mehiläinen varaa oikeuden laskuttaa myöhemmin peruutetuista tai kokonaan peruuttamattomista palveluista.

Näytteenoton jälkeen asiakas pääsee katsomaan tuloksia Oma Puhti -sivulta, yleensä jo testiä seuraavana päivänä. Osassa näytteistä tulosten valmistumisaika voi kuitenkin olla pidempi, useampia päiviä tai viikkoja.

Hinnat

Tuotteiden ja palveluiden osalta sovelletaan kulloinkin voimassa olevia hinnastoja. Lisäksi alle 40 euron hintaiseen tilaukseen lisätään 10 euron näytteenottomaksu.

Laboratoriotutkimusten arvonlisävero 0%

Puhdin välittämät valmennuspalvelut, alv 24%.

Maksaminen ja maksutavat

Asiakkaan käytössä ovat seuraavat maksutavat:

  • Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.
  • Korttimaksaminen: Visa Electron, Visa, Mastercard, American Express, Eurocard
  • EPassi hyvinvointi
  • Mobiili/verkkomaksaminen: MobilePay, Pivo ja Siirto.
  • Apple Pay
  • Nordea B2B
  • Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku, OP Tililuotto, Alisa yrityslasku

Lasku- ja osamaksupalveluissa noudatetaan niiden kulloinkin voimassa olevia kyseisen luotonantajan ehtoja. Tarkemmat sovellettavat ehdot on kuvattu kunkin lasku- ja osamaksupalveluntarjoajan internetsivuilla. Puhti ei takaa näissä ehdoissa ilmoitettujen lasku- ja osamaksupalveluiden tietojen ajantasaisuutta.

Walley Lasku/Osamaksu

Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.

Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia

Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.

Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000€ ostoksiin.

Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.

Luottokustannukset ja luottoesimerkki: KAUPPIAAN NIMI verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2% nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95€ kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80€). Jos myönnetty luottoraja on 1 000€ ja se on kokonaisuudessaan käytetty KAUPPIAAN NIMI verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6%, luottokustannusten yhteismäärä 403€, maksettava kokonaismäärä 1 403€ ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Luottoehdot

Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.

Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä: Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/ Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

OP Lasku

Kun kuluttaja haluaa maksaa OP Laskulla, hän valitsee sen maksutavaksi verkkokaupan kassalla. Luottopäätös tulee heti, ja kuluttaja voi päättää myöhemmin, maksaako summan kokonaan vai erissä.

Maksutavan käyttö edellyttää yli 20 vuoden ikää, maksukykyä sekä suomalaisen pankin verkkopalvelutunnuksia.

Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Sen vuoksi käyttöönoton yhteydessä kysytään tulot ja velanhoitomenot sekä tarkastetaan luottotiedot.

OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa erissä. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95€, ja erissä maksaessa vuosikorko on 19,00%. Jos kuluttaja maksaa laskusta minimierän, se siirtyy automaattisesti erämaksuun.

OP Lasku auttaa kuluttajaa pysymään kärryillä tilanteestaan: laskut lähetetään sähköpostitse, muistutukset tekstiviestitse. Lisätietoja: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku/tuotetiedot-ja-hinnasto

OP Tililuotto

Lisätietoja: https://www.paytrail.com/hubfs/sopimukset-ja-ehdot/OP-Tililuotto-Kuluttajalle.pdf

Alisa yrityslasku

Ostaminen Alisa Yrityslaskulla onnistuu pelkkien yhteystietojen ja vahvan tunnistautumisen avulla. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustamansa yrityksen välisen yhteyden. Maksutavan käyttö edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia. Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää ostosta tehdessä yrityksen tarjoamaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta.

Lasku lähetetään Alisa Yrityslaskun toimesta ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet ovat valmiina tiedossa, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisättyä laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot.

Alisa Yrityslasku tarjoaa kolme eri maksuaikaa: 14 päivää, 30 päivää ja 60 päivää. Laskutuslisä vaihtelee valitun maksuajan mukaan: 14 päivää 9,90€, 30 päivää 19,90€ ja 60 päivää 29,90€. Alisa Yrityslaskun luottoraja on 5000€.

Mikäli sinulla on kysyttävää Alisa Yrityslaskusta, olethan yhteydessä Alisan asiakaspalveluun:

• Sähköposti: yritysrahoitus@alisapankki.fi

• Puhelinnumero: 0293 230 910 (Arkisin klo 9-17, 0,1717€ /min)

Alisa Yrityslaskun mahdollistaa Alisa Pankki Oyj.

Lisätietoja Alisa Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.alisapankki.fi/yritysasiakas/yrityslasku

Maksun viivästyessä asiakas on velvollinen maksamaan korkolain mukaisen viivästyskoron sekä muistutus- ja perintäkulut.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

Edellä mainitusta huolimatta palvelun luonteesta johtuen peruutus on kuitenkin tehtävä aina ennen näytteen tai muun testin ottamista tai ennen muun palvelun käyttämistä. Puhdin välittämissä valmennuspalveluissa peruuttaminen on tehtävä ennen ensimmäistä keskustelua valmentajan kanssa.

Näytteenoton tai muun palvelun käyttämisen jälkeen asiakkaalla ei ole enää peruutusoikeutta.

Asiakkaan tulee merkitä peruutusilmoitukseen nimi, osoite, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@puhti.fi tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen.

Puhti Lab Oy / Asiakaspalvelu
Pohjoinen Hesperiankatu 17 C
00260 Helsinki

Mikäli peruutus on tehty määräajassa ja ennen näytteen tai testin ottamista tai muun palvelun käyttämistä, Palveluntarjoaja palauttaa asiakkaan maksaman summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta.

Palvelua koskevien palautteiden ja vaatimusten käsittely

Mikäli tuote ei vastaa tilausta, asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä ja mahdollisista vaatimuksista palveluntarjoajalle viimeistään 14 päivän kuluessa sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@puhti.fi tai soittamalla asiakaspalveluun puh. 010 338 7049.

Ylivoimainen este

Palveluntarjoaja ei ole vastuussa viivästyksistä tai muista velvoitteiden rikkomisista, jotka aiheutuvat palveluntarjoajista riippumattomista syistä. Palveluntarjoajista riippumattomiksi syiksi katsotaan lakko tai muu työtaistelutoimenpide, tulipalo, sairaalabakteeri keskeytymisen tai muun viivästymisen syynä, keskeytys sähkönjakelussa, tietoliikenneyhteyksissä taikka tietojärjestelmien toiminnassa, julkisoikeudellinen toimenpide tai muu sellainen syy, jota palveluntarjoaja ei voi kohtuudella poistaa.

Vahingonkorvaus

Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu palvelusta maksettuun hintaan. Välillisiä vahinkoja ei korvata.

Miksi Puhti

Helppo – Kotimainen – Nopea

  • Puhti tarjoaa parasta palvelua oman terveyden mittaamiseen ja kehittämiseen.

  • Kaikki testit ilman lääkärin lähetettä.

  • Selkeät paketit ja edullinen hinnoittelu.

  • Näytteenotto Mehiläisen laboratorioissa yli 75 toimipisteessä ympäri Suomen.

  • Suurin osa testeistä analysoidaan Suomessa Mehiläisen laboratorioissa.

  • Tulokset yleensä jo heti seuraavana arkipäivänä.

  • Selkeä ja helppolukuinen tulosraportti.

  • Tarvittaessa voit tilata erikseen Mehiläisen lääkärin neuvonnan testien jälkeen.

  • Saatavilla myös hyvinvointivalmennuksia.

  • Tiedot pysyvät Suomessa korkean turvaluokituksen palvelinsalissa.

AVAINLUVUT

Yli

4 500 000

testiä analysoitu

Palautteen keskiarvo

9,5

Google-tähdet

4,9 / 5

Mediassa nähty

Siirry maksamaan: : 0,00