Toimitusehdot
Puhti Lab Oy:n toimitusehdot
Voimassa 4.12.2023 alkaen, päivitetty 1.10.2025
Mikäli eri kieliversioiden välillä on ristiriitoja, suomenkielinen versio on
määräävä.
Soveltamisala
Näitä yleisiä ehtoja sovelletaan kaikkiin sopimuksiin, joilla Puhti Lab Oy
(jäljempänä ”palveluntarjoaja”) tarjoaa tuotteita ja palveluita kuluttajille ja/tai
yrityksille (”asiakas”). Palvelut kattavat muun ohessa laboratorio- ja muut
tutkimukset, kehonkoostumusmittaukset hammastarkastukset, valmennukset
sekä laskutuksen. Siltä osin kuin asiakas on kuluttaja, nämä ehdot eivät rajoita
niitä kuluttajalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvia oikeuksia, joista ei voida
toisin sopia.
Sopimuksen syntyminen ja sisältö
Ellei kirjallisesti toisin sovita, sopimus syntyy, kun asiakas tekee tilauksen
palveluntarjoajan verkkokaupasta tai yritysasiakkaan tapauksessa, kun
palveluntarjoaja hyväksyy yritysasiakkaan sähköpostitse tekemän tilauksen.
Tilaaminen ja palvelut
Palvelut ja tuotteet tilataan palveluntarjoajan verkkokaupasta siirtämällä ne
ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö. Verkkokaupasta tilatessa
asiakkaan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin
toimitusehtoihin. Tilaus on voimassa yhden vuoden tilauspäivästä, jona aikana
tilatun palvelun käyttäminen on mahdollista. Tarjouskampanjoissa tilauksen
voimassaoloaika voi kuitenkin olla lyhyempi, tällöin voimassaoloaika
ilmoitetaan kampanjan yhteydessä. Palveluntarjoaja ei palauta käyttämättä
jääneestä palvelusta maksettua summaa.
Palvelu on tarjolla suomen kielellä. Tilaus vaatii suomalaisen henkilötunnuksen.
Oma Puhti
-tulosraportille kirjautuminen tapahtuu suomalaisilla pankkitunnuksilla ja Puhti
Kehonmittausten -palveluun käyttäjätunnus + salasana -yhdistelmällä.
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti; asiakastietojen käsittelystä
on kerrottu palveluntarjoajan tietosuojaselosteessa, joka löytyy Puhdin
internetsivuilta.
Tulosraportit ja terveydenhuollon ammattilaisen valvonta
- Kehonmittaus: Tulosraportilla on yleiset kuvaukset kehon eri
mittaustuloksista ja asiakkaan tuloksen vertailu viitearvoihin. Mikäli
arvot ovat viitearvojen ulkopuolella tai mikäli asiakas epäilee
sairautta, asiakkaan tulee ottaa itse yhteyttä valmentajaan,
neuvojaan tai lääkäriin. Terveydenhuollon ammattilainen valvoo
kehonmittauksen tuloksia ja on asettanut raja-arvot, joiden
perusteella voidaan tehdä tarvittavat interventiot. Mikäli
mittaustulokset ylittävät tai alittavat asetetut raja-arvot, asiakas
voi saada ilmoituksen terveydenhuollon ammattilaiselta. Raja-
arvojen ylittäminen voi johtaa siihen, että suosittelemme ottamaan
yhteyttä valmentajaan, neuvojaan tai lääkäriin lisäohjeita varten.
Mehiläisen tuottamiin neuvontapalveluihin sovelletaan Mehiläisen
kulloinkin voimassa olevaa hinnastoa ja ehtoja. - Laboratoriotestit: Tulosraportilla on yleiset kuvaukset eri testeistä ja
asiakkaan tuloksen vertailu viitearvoihin. Mikäli arvot ovat
viitearvojen ulkopuolella tai mikäli asiakas epäilee sairautta,
asiakkaan tulee ottaa itse yhteyttä lääkäriin. Palveluntarjoaja ei
tarjoa neuvontaa tai lääkärin hoitoa tutkimustulosten perusteella.
Asiakas voi halutessaan erikseen ostaa Mehiläisen
terveydenhoidon ammattihenkilön neuvonnan testituloksiin
liittyen OmaMehiläinen-palvelusta. Mehiläisen tuottamiin
neuvontapalveluihin sovelletaan Mehiläisen kulloinkin voimassa
olevaa hinnastoa ja ehtoja.
Tilaus- ja maksuvahvistus sekä palvelun tuottaja
Onnistuneen tilauksen ja sen maksun suorittamisen jälkeen asiakkaan
sähköpostiin lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen
edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Tilaus on voimassa yhden (1) vuoden tilauspäivästä, jona aikana
laboratoriotestin ottaminen tai mittaus- tai muun palvelun käyttäminen on
mahdollista, ellei palvelukohtaisesti ole ilmoitettu muuta tästä poikkeavaa
aikaa. Hammastarkastusten osalta voimassaolo on kolme (3) kuukautta
tilauspäivästä. Lahjakortit ovat voimassa yhden (1) vuoden tilauspäivästä, jona
aikana lahjakortin lunastaminen on mahdollista.
Laboratorionäytteen ottaminen ja analysointi tapahtuu Mehiläisen toimesta,
joka vastaa laboratoriopalvelun tuottamisesta ja tulosten oikeellisuudesta.
Mittauspalvelun tuottaa Puhti Lab Oy. Kehonmittauksissa käytetään InBody-
merkkisiä mittalaitteita, jotka ovat markkinoiden tarkimpia ja testatuimpia
laitteita. InBody-mittalaite on tarkka, kun sitä myös käytetään ohjeiden
mukaisesti. Puhti Lab Oy vastaa mittausten tuloksien visualisoinnista ja
tarkkuudesta. Tarkkuus varmistetaan tekemällä riittävästi ja riittävän usein
mittauksia ja valmistautumalla mittaukseen aina samalla tavalla. Kalibroimme
ja huollamme mittalaitteita suositusten mukaisesti.
Toimitustavat ja toimitusaika
Laboratoriotestit:
Laboratorionäytteen voi ottaa Mehiläisen toimipisteissä useilla eri
paikkakunnilla Suomessa. Mehiläisen toimipisteiden yhteystiedot on
mainittu toimipisteet-sivulla. Näytteenotossa voi käydä useimmissa Mehiläisen
toimipisteissä ajanvarauksella laboratorioiden aukioloaikoina. Asiakkaan tulee
varmistaa aukioloajat erikseen Mehiläisen internetsivuilta tai ajanvarauksesta.
Mikäli asiakas haluaa vaihtaa jo varattua näytteenottoaikaa, asiakkaan tulee
ottaa yhteyttä suoraan Mehiläisen asiakaspalveluun viimeistään ajanvarausta
edeltävänä päivänä. Mehiläinen varaa oikeuden laskuttaa myöhemmin
peruutetuista tai kokonaan peruuttamattomista palveluista.
Näytteenoton jälkeen asiakas pääsee katsomaan tuloksia Oma Puhti -sivulta,
yleensä jo testiä seuraavana päivänä. Osassa näytteistä tulosten
valmistumisaika voi kuitenkin olla pidempi, useampia päiviä tai viikkoja.
Kehonmittaus:
Kehonmittauspaketin tilauksen jälkeen asiakas voi mennä mittaukseen
välittömästi missä tahansa Puhdin kehonmittauksen itsepalvelutoimipisteessä
niiden aukioloaikojen puitteissa ilman ajanvarausta jonotusperiaatteella. Ilman
ajanvarausta saapuessa odotusajat voivat vaihdella toimipisteen ruuhkaisuuden
mukaan.
Toimipisteiden sijainnit ja aukioloajat löytyvät Puhdin verkkosivuilta ja ovat
sidoksissa kauppakeskusten/liikepaikan omistajien aukioloaikoihin.
Huomaathan, että toimipisteiden aukioloajat voivat vaihdella paikkakunnittain.
Pidätämme oikeudet poikkeaviin aukioloihin.
Mittauksen suorittamisen jälkeen tulokset ovat nähtävillä Oma Puhti -sivuilla
ja/tai Puhti Kehonmittausten sivulla (vanha Omabody-sivu). Useimmissa
tapauksissa tulokset ovat saatavilla välittömästi, mutta tiedonsiirrossa voi
toisinaan esiintyä viivettä, joka voi vaihdella muutamasta minuutista jopa
tuntiin.
Mikäli ostettuun palveluun kuuluu analysointia tai valmennusta, niiden
toimitusajat vaihtelevat tilanteen mukaan. Ilmoitamme tulosten
valmistumisesta.
Kehonmittausta koskevat yksityiskohtaiset ehdot
Toimintatavoite ja siisteys
Kehonmittauksen toimipisteet toimivat itsepalvelutoimipisteinä
automaattityyppisesti:
- Mittaukset suoritetaan omatoimisesti itsepalveluna.
- Terveyspalveluja tuotetaan etäpalveluina ja palveluntuottajalla on
voimassa asianmukaiset rekisteröinnit - Asiakas täyttää omat tietonsa mittauspaketin tilauksen
yhteydessä. - Maksettuaan tilauksen, asiakas saa sähköpostilla kuitin,
tilausvahvistuksen ja toimipisteiden ovenavaukseen oikeuttavan
linkin. Linkki toimitetaan sekä sähköpostilla että sms-viestillä. - Viestien mukana lähetetään mittaukseen valmistautumiseen
ohjeet. - Kun olet menossa mittaukseen; avaat toimipisteen edessä saamasi
linkin, painat oven avaus -painiketta älypuhelimen ruudulta ja
avaat oven. - Asiakkaalla tulee olla älypuhelin tai tablet-tietokone, jossa on
toimiva Internet-yhteys kytkettynä päälle. - Toimipisteessä noudatat valmistautumisohjeita eli vähennät
vaatetta, huolehdit hygieniasta ja mittaustuloksen tarkkuudesta
mm. pyyhkimällä jalkapohjat ja kämmenet ennen mittauksen
aloittamista. - Kehonkoostumuksen eli mittauksen tulokset tulevat tavallisesti
muutamassa minuutissa Puhti Kehonmittaus (vanha Omabody-
sivu) ja/tai Oma Puhti
-sivuille tarkasteltavaksesi. Palvelu toimii selaimessa ja vaatii
Internet-yhteyden. - Puhti ei vastaa tietojen viemisestä muihin järjestelmiin millään
tavalla.
Palvelun verkkosivuilla annetaan vinkkejä, ja asiakas voi halutessaan erikseen
ostaa Mehiläisen terveydenhoidon ammattihenkilön neuvonnan testituloksiin
liittyen OmaMehiläinen-palvelusta.
Siivousliikkeet siivoavat itsepalvelutoimipisteiden pinnat 6-7 kertaa viikossa.
Lisäksi suosittelemme asiakkaitamme käyttämään toimipisteessä tarjottuja
hygieniatuotteita kuten käsidesiä ja desinfioivia liinoja. Desinfioimalla sekä
laitteen että mitattavan henkilön jalkapohjat ja kämmenet saavutetaan
miellyttävin kokemus ja tarkin mittaustulos. Hygieniatuotteet on suunniteltu
toiminnaltaan ja kooltaan miellyttävään hygienian hallintaan.
Käyttäjällä on vastuu toimipisteen sisätilojen siisteydestä oman
käyttönsä osalta sekä toimipisteessä olevien laitteiden normaalista
käytöstä. Jokaisen käyttäjän tulee huolehtia omalta osaltaan
toimipisteen oven sulkeutuminen mittauskäynnin jälkeen, minkä
jälkeen käyttäjän vastuu päättyy.
Jos havaitset siisteyteen tai etenkin laitteisiin liittyviä ongelmia kuten
rikkoutumisia, ilkivaltaa tai normaalista poikkeavaa sotkemista, ota valokuvia
ja/tai videota ja toimita ne asiakaspalvelu@puhti.fi -osoitteeseen äläkä tee
mittausta. Sinulle hyvitetään mittauskäyntisi, aloitamme selvittelyt
kauppakeskuksen/liikepaikan kanssa ja tutkimme edellisten käyttäjien
toimintaa. Korjaamme havaitut viat mahdollisimman pian.
Tarkkailemme mittauspisteiden lukkolokeja, mittalaitteiden käyttömääriä ja
voimme tarvittaessa evätä pääsyn mittauspisteisiin mikäli havaitsemme häiriö-
tai väärinkäyttöä.
Mittauspaketin henkilökohtaisuus ja väärinkäytökset
Tilattu kehonmittauspaketti on henkilökohtainen ja sitä saa käyttää ainoastaan
se henkilö, jolle paketti on ostettu ja rekisteröity. Mittauspaketin käyttäminen
toisen henkilön toimesta on ehdottomasti kielletty. Tämä sisältää esimerkiksi
tilanteet, joissa asiakas avaa mittauspisteen oven toiselle henkilölle omalla oven
avaus -oikeudella tai oman mittauksensa yhteydessä ja näin ollen antaa käyttää
itsepalvelumittalaitetta tai -laitteitta luvatta ja maksamatta.
Puhti Lab Oy valvoo mittausten suorittamista jatkuvasti taustalla ja varaa
oikeuden tarkistaa mahdolliset väärinkäytökset. Mikäli havaitsemme, että
mittauspakettia on käytetty väärin, seuraavat toimenpiteet voivat tulla
voimaan: - Käytetyt mittauskerrat veloitetaan tai laskutetaan oven avauksen
tehneeltä mittauspaketin omistajalta. - Mittauspaketin välitön päättäminen: mittauspaketti suljetaan ja
käyttämättömät mittaukset peruutetaan ilman korvausta. Vanhat
mittaustulokset on mahdollista poistaa käyttöoikeuden
poistamisen yhteydessä. - Porttikielto: asiakkaalle voidaan asettaa porttikielto Puhdin
itsepalvelutoimipisteisiin. - Näpistys-/varkausilmoitus: Puhti pidättää oikeuden tehdä
rikosilmoitus näpistyksestä tai varkaudesta suoraan Poliisille,
mikäli väärinkäytöksestä on riittävät perusteet.
Asiakkaan on huolehdittava siitä, että mittauspisteen oven avaaminen tapahtuu
ainoastaan hänen itsensä mittaamiseksi ja että oven sulkeminen suoritetaan
huolellisesti mittauksen jälkeen.
Puhti tekee aktiivista yhteistyötä kiinteistönomistajien kanssa ja voi saada myös
valvontakameratallenteita käyttöönsä riitatilanteissa. Kameravalvontaa on vain
mittauspisteen ulkopuolella.
Puhti käyttää myös sähkölukon lokitietoja, varausjärjestelmän käyttötietoja,
mittalaitteiden käyttötietoja ja mahdollisesti myös InBodyn järjestelmien tietoja
yhdistääkseen kaiken tapahtumadatan ja muodostaakseen tilannekuvan
tapahtuneesta.
Ongelmatilanteet
Mikäli itsepalvelutoimipisteemme palvelu ei vastaa tilaustasi, tulee sinun
ilmoittaa virheestä viipymättä ja viimeistään kahden (2) päivän kuluessa
sähköpostitse asiakaspalvelu@puhti.fi tai kirjallisesti Peruutusoikeus ja
palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen.
Hinnat
Tuotteiden ja palveluiden osalta sovelletaan kulloinkin voimassa olevia
hinnastoja. Lisäksi alle 40 euron hintaiseen laboratoriotestitilaukseen lisätään
10 euron näytteenottomaksu.
Laboratoriotutkimukset, alv 0%.
Kehonkoostumusmittaus-, verenpaine- ja puristusvoimamittauspalvelu, alv
25,5%.
Puhdin välittämät valmennuspalvelut, alv 25,5%.
Maksaminen ja maksutavat
Asiakkaan käytössä ovat seuraavat maksutavat:
- Henkilöstöetumaksutavat: Edenred ja Epassi hyvinvointi.
- Kaikkien kotimaisten pankkien verkkomaksupainikkeet: Nordea,
Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP
Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. - Korttimaksaminen: Visa Electron, Visa, Mastercard, American Express,
Eurocard - Mobiili/verkkomaksaminen: MobilePay ja Siirto.
- Apple Pay
- Nordea B2B
- Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku, OP Tililuotto
Lasku- ja osamaksupalveluissa noudatetaan niiden kulloinkin voimassa olevia
kyseisen luotonantajan ehtoja. Tarkemmat sovellettavat ehdot on kuvattu
kunkin lasku- ja osamaksupalveluntarjoajan internetsivuilla. Puhti ei takaa
näissä ehdoissa ilmoitettujen lasku- ja osamaksupalveluiden tietojen
ajantasaisuutta.
Henkilöstöetumaksutavat: Edenred ja Epassi hyvinvointi
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Edenred ja Epassista heidän omilta sivuiltaan.
Walley Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi
maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa
ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai
pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle
parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia
Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi.
Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa
palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka
hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet
vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä
vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan
Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000€ ostoksiin.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman,
saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä
osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä
jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla
Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen
yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin
ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään
mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit
halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle
lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan
maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua
vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: KAUPPIAAN NIMI verkkokaupassa
sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2%
nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95€ kuukaudessa
(ensimmäisellä laskulla 3,80€). Jos myönnetty luottoraja on 1 000€ ja se on
kokonaisuudessaan käytetty KAUPPIAAN NIMI verkkokaupasta tehtyihin
ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla
kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6%, luottokustannusten
yhteismäärä 403€, maksettava kokonaismäärä 1 403€ ja maksuerien lukumäärä
36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja
perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-
0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39.
Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/
tuotemerkit
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista
linkeistä: Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/ Yleiset
lasku- ja
tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf Vakiomuotoiset
Eurooppalaiset
kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
OP Lasku
Kun kuluttaja haluaa maksaa OP Laskulla, hän valitsee sen maksutavaksi
verkkokaupan kassalla. Luottopäätös tulee heti, ja kuluttaja voi päättää
myöhemmin, maksaako summan kokonaan vai erissä.
Maksutavan käyttö edellyttää yli 20 vuoden ikää, maksukykyä sekä suomalaisen
pankin verkkopalvelutunnuksia.
Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon. Sen vuoksi
käyttöönoton yhteydessä kysytään tulot ja velanhoitomenot sekä tarkastetaan
luottotiedot.
OP Lasku tarjoaa 45 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa
erissä. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95€, ja erissä maksaessa vuosikorko
on 19,00%. Jos kuluttaja maksaa laskusta minimierän, se siirtyy automaattisesti
erämaksuun.
OP Lasku auttaa kuluttajaa pysymään kärryillä tilanteestaan: laskut lähetetään
sähköpostitse, muistutukset tekstiviestitse.
Lisätietoja: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-
lasku/tuotetiedot-ja-hinnasto
OP Tililuotto
Lisätietoja: https://www.paytrail.com/hubfs/sopimukset-ja-ehdot/OP-Tililuotto-
Kuluttajalle.pdf
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail
Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.
Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää
maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus
14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Edellä mainitusta huolimatta palvelun luonteesta johtuen peruutus on kuitenkin
tehtävä aina ennen näytteen, mittauksen tai muun testin ottamista tai ennen
lahjakortin lunastamista tai muun palvelun käyttämistä. Puhdin välittämissä
terveys-, ravinto- tai muissa valmennuspalveluissa peruuttaminen on tehtävä
vähintään 7 vuorokautta ennen ensimmäistä keskustelua valmentajan kanssa.
Mikäli peruutus tehdään tätä myöhemmin, veloitamme täyden palvelun hinnan.
Näytteenoton, mittauksen, testin tai muun palvelun käyttämisen tai lahjakortin
lunastamisen jälkeen asiakkaalla ei ole enää peruutusoikeutta.
Asiakkaan tulee merkitä peruutusilmoitukseen nimi, osoite, tilauspäivä, tuote ja
se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@puhti.fi tai postitse
alla olevaan palautusosoitteeseen.
Puhti Lab Oy / Asiakaspalvelu
Arkadiankatu 6
00100 Helsinki
Mikäli peruutus on tehty määräajassa ja ennen näytteen, mittauksen tai testin
ottamista tai muun palvelun käyttämistä tai lahjakortin lunastamista,
Palveluntarjoaja palauttaa asiakkaan maksaman summan kokonaisuudessaan
14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta.
Palvelua koskevien palautteiden ja vaatimusten käsittely
Mikäli tuote tai palvelu ei vastaa tilausta, asiakkaan tulee ilmoittaa virheestä ja
mahdollisista vaatimuksista palveluntarjoajalle viimeistään 14 päivän kuluessa
sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@puhti.fi tai soittamalla
asiakaspalveluun puh. 010 338 7049.
Ylivoimainen este
Palveluntarjoaja ei ole vastuussa viivästyksistä tai muista velvoitteiden
rikkomisista, jotka aiheutuvat palveluntarjoajista riippumattomista syistä.
Palveluntarjoajista riippumattomiksi syiksi katsotaan lakko tai muu
työtaistelutoimenpide, tulipalo, sairaalabakteeri keskeytymisen tai muun
viivästymisen syynä, keskeytys sähkönjakelussa, tietoliikenneyhteyksissä taikka
tietojärjestelmien toiminnassa, julkisoikeudellinen toimenpide tai muu sellainen
syy, jota palveluntarjoaja ei voi kohtuudella poistaa.
Vahingonkorvaus
Palveluntarjoajan vastuu rajoittuu palvelusta maksettuun hintaan. Välillisiä
vahinkoja ei korvata.