Hoppa till sidans innehåll
FAQ

Hur får jag resultaten?

Du kan se resultaten i Min journal-tjänsten. Användning av tjänsten kräver stark identifiering med finländska bankkoder.  Vi illustrerar tydligt vilka värden som ligger

FAQ

Hur snabbt får jag resultaten?

Många av resultaten som ingår i våra testpaket blir vanligtvis färdiga redan dagen efter provtagningen.  Så snart resultaten är klara skickar vi e-post- och sms-aviseringar till dig.

FAQ

Hur bokar jag tid till laboratoriet?

Beställ först testerna från Puhtis webbplats. Efter det får du anvisningar för provtagning. Proven tas på Mehiläinens laboratorier på cirka 75 verksamhetsställen på 50 olika orter.

FAQ

Var kan jag testa mig?

Provtagning för Puhti-tester kan göras på mer än 75 verksamhetsställen på 50 orter. Proven tas på Mehiläinens laboratorier. Beställ först testpaketet som du valt från Puhtis webbplats.

FAQ

Behöver jag läkarremiss?

Puhtis laboratorietester kräver inte remiss från läkare. Om du misstänker en sjukdom, kontakta alltid en läkare.  Du kan beställa läkarkonsultation separat via vår tjänst efter testerna.

FAQ

Vad är företaget Puhti?

Puhti (Puhti Lab Oy) erbjuder den bästa servicen för att mäta och utveckla det egna välbefinnandet. Grundarnas idé är att främja finländarnas välbefinnande

FAQ

Ingår allt i priset?

Ingen provtagningsavgift tillkommer vid hälsoundersökningar. Beställningar över 40 € utan provtagningsavgift (10 €).  Inga avgifter debiteras vid laboratoriets kassa vid provtagningstillfället.  Läkarkonsultation om resultaten efter testerna 64,90 €.

FAQ

Hur ändrar jag en bokad tid?

Om du behöver ändra tiden som du bokat för provtagning, vänligen gör det senast dagen innan den bokade tiden genom att kontakta Mehiläinens kundtjänst.

Gå till varukorgen: : 0,00