Miten muutan tilaustani?

Jos haluat vaihtaa tilaamiasi tutkimuksia, voit pyytää tilaukseesi muutosta asiakaspalvelustamme ennen laboratoriossa käyntiä. Saat yhteyden meihin sivustomme chatin kautta tai puhelimitse (010 338 7049).

Jos tilauksessa on mukana kampanja- tai tarjoustuotteita tai pakettitutkimuksia, joissa on normaalia edullisempi hinta, emme voi hyvittää summaa täysimääräisenä; tällöin hyvitämme tuotteesta maksetun hinnan. Jos tuote vaihdetaan toiseen, huomioimme tuotteiden välisen erotuksen ja annetun alennuksen hyvityksen määrässä.

Huomiothan, että emme tee muutoksia jo käytettyyn tilaukseen eli muutos tilaukseen tulee tehdä ennen laboratoriossa käyntiä. Laboratoriossa käynnin jälkeen emme hyvitä käytettyjä tilauksia tai niiden osia.

Yksittäisten testien lisääminen samaan tilaukseen

Voit lisätä valmiisiin testipaketteihin haluamiasi yksittäisiä tutkimuksia. Tilauksessa olevat testit otetaan samalla näytteenottokerralla; samassa tilauksessa olevia testejä ei voi jakaa eri näytteenottopäiville.

Ongelmia maksun kanssa?

Mikäli maksaessa ilmenee ongelmia, huomioi seuraavat asiat:

  • Missä vaiheessa ongelma ilmeni, Puhdin sivulla vai pankin sivulla? Jos pankin sivulla on ongelmia, ota yhteys omaan pankkiin.
  • Onko pankkisi sivuilla huoltokatko? Testaa maksua uudelleen noin tunnin kuluttua. Jos edelleen on vikaa, ota yhteys Puhdin asiakaspalveluun esim. chatin kautta.
  • Kokeile eri maksutapaa.
  • Tarkista, että olet täyttänyt kaikki tiedot huolellisesti. Olethan täyttänyt myös henkilötunnuksesi oikein?
  • Oletko hyväksynyt tilaus- ja sopimusehdot ja klikannut “Siirry maksamaan”?
  • Onko laitteellasi hyvä nettiyhteys?
  • Jos teet maksua mobiilissa puhelimella, huomioi, että maksamisen jälkeen siirryt pankin sivulta takaisin ostosivulle, jossa olit tekemässä tilausta.
  • Jos edelliset toimet eivät auttaneet, ota yhteyttä Puhdin chattiin.

Tilauksen siirtyminen Mehiläisen laboratorioon

Siirrämme tiedot jo tehdyistä tilauksista Mehiläisen laboratorion järjestelmään automaattisesti. Sinun ei siis tarvitse näyttää Puhdin tilaustietoja tai kuittia laboratoriossa. Muista kuitenkin ottaa näytteenottoon mennessäsi mukaan henkilöllisyystodistus. 

Miten käytän lahjakorttikoodin tai muun koodin?

Lisää haluamasi tutkimukset ostoskoriin. Lisää lahjakortin koodi ostoskorissa kohtaan “Lisää lahjakortti tai koodi”. Klikkaa “Käytä kuponki”. Hinta on nyt päivittynyt. Klikkaa “Siirry kassalle”.

Jos olet saanut lahjakortin GoGift:n kautta, syötä kassalla lahjakortin koodi (ei tilausnumero).

Puhti-lahjakorttia ei voi käyttää Mehiläisen laboratorion kassalla; tilaus lahjakortilla tulee tehdä ennen näytteenottoon menoa Puhdin verkkosivuilta.

Voinko ostaa nyt ja käydä laboratoriossa myöhemmin?

Voit tehdä tilauksen Puhdin verkkosivustolta nyt ja käydä testeissä myöhemmin; tilaus on voimassa vuoden. Voit käydä laboratoriossa, kun sinulle sopii. Tulethan näytteenottoon vain terveenä.

Tilauksessa olevat testit otetaan samalla näytteenottokerralla; samassa tilauksessa olevia testejä ei voi jakaa eri näytteenottopäiville.

Voinko tilata testit nuorelle?

Yli 15-vuotias voi tilata Puhti-testit. Nuorella tulee olla omat verkkopankkitunnukset, jotta tulosten tarkasteleminen onnistuu Oma Puhti -raportilla.

Mikäli on kyse alaikäisestä nuoresta, suosittelemme keskustelemaan lääkärin kanssa nuoren tilanteesta ja tarpeesta laboratoriokokeille. Käänny aina ensisijaisesti lääkärin puoleen, mikäli on oireita tai epäilys sairaudesta.

Mikäli tilaatte testejä useammalle nuorelle, tulee tilaukset tehdä erikseen. Tämä johtuu siitä, että tilauksen yhteydessä tulee antaa näytteenottoon tulevan henkilön tiedot.

Miten varaan ajan laboratorioon?

Tilaa ensin testit Puhdin verkkosivuilta. Tämän jälkeen saat ohjeet näytteenottoon. Näytteet otetaan Mehiläisen laboratorioissa noin 75 toimipisteessä 50 eri paikkakunnalla. Suurin osa toimipisteistä palvelee myös ilman ajanvarausta. Huom! Muutamat Mehiläisen laboratoriot palvelevat vain ajanvarauksella. Mehiläisen laboratorioiden paikkakunnat voit katsoa tästä. Ajanvaraus laboratorioon tästä.

Tilauksessa olevat testit otetaan samalla näytteenottokerralla; samassa tilauksessa olevia testejä ei voi jakaa eri näytteenottopäiville.

Sisältyykö hintaan kaikki?

Terveystarkastuksiin ei lisätä näytteenottomaksua. Yli 40 € tilaukset ilman näytteenottomaksua (10 €).

Näytteenoton yhteydessä laboratorion kassalla ei peritä maksuja.

Lääkärin konsultaatio tuloksista testien jälkeen 64,90 €.

Valmennukset hyvinvointisi tueksi 89 €.

Saanko lääkärin arvion tuloksista?

Mielestämme laboratoriotulosten tulkinnan ei tarvitse olla vaikeaa. Siksi olemme tehneet raportista selkeän ja visuaalisen. Näet raportilta, ovatko tulokset viitearvojen mukaisia ja mitä eri arvot tarkoittavat. Kerromme, mihin eri mittarit liittyvät ja miten niihin voi vaikuttaa.

Puhdin kautta saat myös helposti varattua erillisenä palveluna lääkärin etävastaanoton, jonka aikana voitte käydä läpi kaikki tulokset.

Testipakettimme eivät kuitenkaan sisällä henkilökohtaista lääkärin tekemää tulkintaa tai diagnoosia tuloksistasi. Otathan aina yhteyttä lääkäriin, mikäli epäilet sairautta tai sinulla on oireita.