Miten muutan tilaustani?

Jos haluat vaihtaa tilaamiasi tutkimuksia, voit pyytää tilaukseesi muutosta asiakaspalvelustamme ennen laboratoriossa käyntiä. Saat yhteyden meihin sivustomme chatin kautta tai puhelimitse (010 338 7049).

Jos tilauksessa on mukana kampanja- tai tarjoustuotteita tai pakettitutkimuksia, joissa on normaalia edullisempi hinta, emme voi hyvittää summaa täysimääräisenä; tällöin hyvitämme tuotteesta maksetun hinnan. Jos tuote vaihdetaan toiseen, huomioimme tuotteiden välisen erotuksen ja annetun alennuksen hyvityksen määrässä.

Huomiothan, että emme tee muutoksia jo käytettyyn tilaukseen eli muutos tilaukseen tulee tehdä ennen laboratoriossa käyntiä. Laboratoriossa käynnin jälkeen emme hyvitä käytettyjä tilauksia tai niiden osia.

Kuinka tilaan testit toiselle henkilölle?

Tilaukseen tulee aina täyttää testiin tulevan henkilön tiedot. Mikäli haluat tilata testit lahjaksi toiselle, saatavilla on lahjakortteja. Lahjakortti käytetään Puhdin verkkokaupassa ja näin lahjan saaja voi päättää, minkä tutkimuspaketin hän haluaa itselleen tilata.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Nopein tapa saada yhteys Puhtiin arkisin 8-16 välillä on chat. Löydät chatin sivuston oikeasta reunasta. Klikkaa puhekuplaa ja kirjoita kysymyksesi.

Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä myös puhelimitse: 010-338 7049 (8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min)

Kuinka maksan ePassilla (ePassi Hyvinvointi)?

Voit valita Puhdin verkkokaupan kassalla ePassi-maksuvalinnan, jolloin sinut ohjataan ePassin sivulle hyväksymään maksu.

ePassilla voi tilata tutkimukset vain itselle.

Mikäli ePassilla ei ole tarpeeksi saldoa tilauksen tekemiseen, voit siirtää ePassiin omalta tililtä OmaRahaa ja näin suorittaa maksun koko ePassi etusaldoa hyödyntäen. Lisätietoa: www.epassi.fi/fi/omaraha

Maksutavat

Puhdin verkkokaupassa voit käyttää lukuisia eri maksutapoja. Käytössä on mm. verkkopankkimaksut, yleisimmät luottokortit, osamaksu, lasku, mobiilimaksut ja ePassi Hyvinvointi.

Mehiläisen laboratorion kassalla ei ole mahdollista maksaa Puhti-testejä; testit tulee tilata Puhdin verkkosivuilta ennen tutkimuksiin menoa.

Yksittäisten testien lisääminen samaan tilaukseen

Voit lisätä valmiisiin testipaketteihin haluamiasi yksittäisiä tutkimuksia. Tilauksessa olevat testit otetaan samalla näytteenottokerralla; samassa tilauksessa olevia testejä ei voi jakaa eri näytteenottopäiville.

Ongelmia maksun kanssa?

Mikäli maksaessa ilmenee ongelmia, huomioi seuraavat asiat:

  • Missä vaiheessa ongelma ilmeni, Puhdin sivulla vai pankin sivulla? Jos pankin sivulla on ongelmia, ota yhteys omaan pankkiin.
  • Onko pankkisi sivuilla huoltokatko? Testaa maksua uudelleen noin tunnin kuluttua. Jos edelleen on vikaa, ota yhteys Puhdin asiakaspalveluun esim. chatin kautta.
  • Kokeile eri maksutapaa.
  • Tarkista, että olet täyttänyt kaikki tiedot huolellisesti. Olethan täyttänyt myös henkilötunnuksesi oikein?
  • Oletko hyväksynyt tilaus- ja sopimusehdot ja klikannut “Siirry maksamaan”?
  • Onko laitteellasi hyvä nettiyhteys?
  • Jos teet maksua mobiilissa puhelimella, huomioi, että maksamisen jälkeen siirryt pankin sivulta takaisin ostosivulle, jossa olit tekemässä tilausta.
  • Jos edelliset toimet eivät auttaneet, ota yhteyttä Puhdin chattiin.

Kuinka toimin laboratoriossa?

Kun tulet laboratorioon ajanvarauksella, voit käydä istumaan ja odottamaan vuoroasi. Sinun ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Kun tulet laboratorioon ilman ajanvarausta, ota vuoronumero, käy istumaan ja odota vuoroasi.

Mukaan tarvitset vain henkilöllisyystodistuksen (esim. ajokortti, henkilökortti tai passi).

Jos olet tehnyt erillisen lisätilauksen ja haluat ottaa kaikki testit samalla näytteenottokerralla, muista mainita siitä laboratoriossa.

Kuinka täydennän jo tekemääni tilausta lisätutkimuksilla?

Voit lisätä uusia tutkimuksia aiempaan tilaukseesi. Tilaa testit normaaliin tapaan Puhdin sivulta; näytteenottaja näkee kaikki tilaamasi tutkimukset järjestelmästä. Puhdin testejä ei voi ostaa laboratorion kassalta.

Jos olet tehnyt erillisen lisätilauksen ja haluat ottaa kaikki testit samalla näytteenottokerralla, muista kertoa siitä laboratoriossa, jotta testit otetaan samalla kerralla.

Tilauksen siirtyminen Mehiläisen laboratorioon

Siirrämme tiedot jo tehdyistä tilauksista Mehiläisen laboratorion järjestelmään automaattisesti. Sinun ei siis tarvitse näyttää Puhdin tilaustietoja tai kuittia laboratoriossa. Muista kuitenkin ottaa näytteenottoon mennessäsi mukaan henkilöllisyystodistus.